niedziela, 16 sierpnia 2015

Niedziela Dla Włosów (13): wakacyjna pielęgnacja

   Moje włosy przechodzą teraz dość trudny okres. Od tygodnia są codziennie narażone na palące, południowe słońce i słoną wodę. Oczywiście staram się je chronić najlepiej jak potrafię, chowam pod chustką, olejuję przed wyjściem na plażę i nakładam maseczkę po. Na czas wyjazdu wprowadziłam małe zmiany do codziennej pielęgnacji - odstawiłam całkowicie szampon, a włosy myję codziennie odżywką. 


Chorwacja :)


   Ponieważ dzisiaj pogoda jest wręcz koszmarna (chmury, wiatr i przelotny deszcz) zrezygnowałam z wyjścia na plażę. Włosy mogą dzięki temu odpocząć. Dzisiaj nie będę ich myć, dlatego opiszę wczorajszą pielęgnację, która była wyjątkowo bogata. 

   Po przyjściu z plaży sporządziłam mocno emolientową maseczkę, do maski Kallos Carota dolałam pełną łyżkę oleju słonecznikowego i parę kropel serum opartego na parafinie (które używane normalnie obciąża, lecz dodawane do masek ładnie wygładza włosy). Wypłukałam włosy dokładnie czystą wodą i nałożyłam na nie dużą ilość maseczki. 

   Po dwóch godzinach zmyłam maskę, po czym umyłam włosy dwukrotnie odżywką Life, w międzyczasie rozczesując je palcami, bo były mocno splątane. Wyschły błyskawicznie, a od czasu do czasu nakładałam na nie kropelkę eliksiru Elseve (ogólnie zużyłam około 4 porcji). Były bardzo śliskie i gładkie, ale wyglądały troszkę jakby w nie piorun strzelił :D Ujarzmiłam je koczkiem ślimaczkiem, a dziś rano wróciły do swojej typowej kondycji. Są też bardzo zmiękczone, delikatne w dotyku. Lubię to :) 

Zdjęcie niestety w cieniu, kolor przekłamany


   Jak na razie słońce i słona woda zdaje się nie robić specjalnej krzywdy moim włosom, są tylko ciut bardziej przesuszone. Na pewno jest to częściowo ukryte przez zwiększoną ilość silikonów we włosowej diecie. Trochę boję się też, że przyzwyczają się do codziennego mycia i potem będzie mi baaardzo trudno wrócić do mycia co 2 dni. 

   Postanowiłam też do końca sierpnia korzystać z metody mycia NO POO i sprawdzić, jak podziała to na moje włosy. We wrześniu zrobię podsumowanie :D

   Jak się mają wasze włosy na wakacje? <3

21 komentarzy:

  1. Wow pomimo tych warunkow, wygladaja oszalamiajaco:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło,że zaobserwowałaś mój blog.Włoski śliczne ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale piękne i jakie długie :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne fale :) Ja będąc niedawno nad morzem robiłam podobnie, codzienne mycie odżywką+ silikonowe serum, zachowywały się i wyglądały nieźle, ale już po jednym myciu bez silikonów widać, że słona woda odbiła się zwłaszcza na kondycji końcówek :( Mam nadzieję że Tobie uda się tego uniknąć. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie piękne, długie włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne fale i ta długość!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna osoba, która próbuje no poo O.o Może kiedyś też się skuszę, ale na razie przeraża mnie wizja nie mycia włosów szamponem :D mnie na wakacjach najpewniej nie chciałoby się aż tak dbać o włosy, podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też troszkę przeraża, haha :D Pożyjemy, zobaczymy. Myślę, że krzywdy sobie nie zrobię, a zawsze będę bogatsza o kolejne doświadczenie :)

      Usuń
  8. Super, chciałaby się dotknąć takich włosów ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz bardzo ładny kształt włosów. Szkoda, że moje tak się nie układają :-) Tak nawiasem to również chodzę do liceum humanistycznego, idę teraz do trzeciej klasy :-) Dodaję do obserwowanych i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cuuuuuuuudowne!!!!!! :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. nice as usual!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale piękne :) Nawet te upały im nie szkodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie cudowne włosy :D perfekcyjne ! Będę się inspirować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie piękne włosy! Ja mogę tylko pomarzyć o takiej długości. Moje włosy przy tak wysokich temperaturach bardzo się przetłuszczają i już nie wiem jak z tym walczyć :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wróciłam w niedzielę z Chorwacji (cały czas ciepło i słonecznie) mocno mi się wysuszyły od soli ale już po dwóch myciach w polsce jest dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. piekne wlosy , widac , ze o nie dbasz:)
    ja dopiero zaczynam , moze wspolna obserwacja? dziekuje za kazda pomoc;-)
    plaguee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak Twoje włosy ślicznie lśnią!

    OdpowiedzUsuń